16 November 2010

Selamat Pengantin Baru Gee & Fendi Part 2

Alkisah pada keesokan harinya, tanggal 13/11/2010 hendak dijadikan cerita maka berlangsunglah sebuah majlis untuk meraikan perkahwinan Gee & Fendi. Bende yang paling aku teruja nak tengok dalam majlis nih - pengantin berarak bawah pedang. Biase la kan, bukan selalu tengok. Aku ni pun 1st time dpt peluang. Jadi xhairanla kalau aku lagi bersungguh amik gambar pedang dari gambar pengantin. Hehe.. Rileks la Gee, kamera xpakai filem, bole amik gambar banyak2..

Yang tak bestnye cuaca panas terik sepanjang perarakan tu. Cahaya matahari sangat kuat menyebabkan contrast yang sangat ketara antara kawasan yang kena cahaya dengan shadow. Aku pun terkial2 la nak adjust power flash utk guna teknik fill flash, guna built-in flash. Hasilnya... haremm. Gambar blown, overexposed. Sambil2 nak carik setting yang elok orang berarak dh sampai depan pintu pun. Cess.. Ngape la xterfikir waktu tu nk guna Active D-Lighting. Tu la kalut sangat nk adjust flash. Nekad, dapat duit claim bulan 9 aku nak sambar sebijik YN560. Insya Allah.

Atas alasan tersebut, shot yang aku amik hari ni tak banyak yang menarik. Harap2 lepas touch up sikit2 dapat la amaun gambar yang boleh dibanggakan. Apa pun aku tetap berpuas hati sebab dapat hadiri majlis ni di samping dapat ilmu baru - jangan terkial2 bawah panas tapi 1 gambar pun xdapat. Sebenornye dah banyak kali dah jadik macam ni, bukan bawah panas je macam2 keadaan yang berbeza. Namun setiap pengalaman memberi pengajaran. Orang kata kita lagi cepat belajar daripada kesilapan berbanding kalau xbuat silap.

Gambar... tunggu!!

1 ulasan:

  1. wa..dasyat hg dok karang noh..anyway tq very much la..semua yg mai ari tue..hepi sgt2..xsabar nk tggu tgk gambar hg amik..hehe

    BalasPadam